søndag den 12. juni 2011

Ned og fodre rap-ænder

For en lille uges tid siden vendte jeg hjem fra hovedstaden og teaterlivet, og drog næsten direkte ud hvor de berømte krager vender. Ud til frisk luft, højt til himmelen og godt med rap-ænder. Mine 23 somre burde måske have cuttet rappet af ænderne, men hvor jeg kommer fra, er vi nu altid taget i anlægget for at fodre rapænder - nogle gange i selskab med en vovhund. Det er en underlig tradition at lære børn substantiver ud fra, hvilke lyde de udsteder. Tænk hvis det hang ved, og en almen sætning kom til at lyde: Husk at tage blop-mælk ud af brum køleskabet så den ikke bliver av varm"..det er min tro en glidebane.
Men hvorom alting er var anledningen til denne rap udflugt, at Jesper og jeg passede vores dejlige nevøer, Lucas og Noah, og jeg synes bestemt tiden måtte være inde for dem til at stifte bekendtskaber med disse fuglearter.På trods af at de to landbrugknejter ofte må rulle øjne af mine manglende agrikulturelle viden, anede jeg en vis fascination af Tante A's påfund.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar