søndag den 16. januar 2011

Lad os nu bare..:)

Det kommer muligvis ganske uventet for nogle læsere, og det er måske heller ikke den mest hippe betegnelse en 23-årig pige/kvinde kan få - Jeg har aldrig fundet ud af hvor skellet mellem pige, kvinde og dame går, og det forvirrer mig at blive kaldt alle tre ting i forskellige sammenhænge - men undertegnede hunkøn er altså royalist. Derfor var det også med stor entusiasme jeg i fredags så tv2's samlede reportage fra dagens forløb, hvor de nye royale tvillinger for første gang blev vist frem. Selv var jeg i vuggestue og passe 36 andre børn på selve tidspunktet, men en vaskeægte Jes Dorph og Ulla Terkelsen opsamling kunne også gøre det. Jeg ved godt at debatten omkring monarkiets eksistensgrundlag, ofte gløder over et glas rødvin i de små danske hjem, men jeg synes man skal lade de små royalister (og småskrukke fødedygtige piger/kvinder/damer) nyde synet af så yndige børn.

Det er muligt at Bo og Lis på Herlev sygehus kan leverer ligeså yndige tvillinger, eller at der fødes 54 børn i sekundet verden, eller at sendefladen spoleres for de fem personer der stadig følger "Det lille hus på prærien" om eftermiddagen, eller at kongehuset er forældet (jvf. heftig debat på tv2's hjemmeside)..men lad os nu bare! Mine egne 36 vuggerbørn er skam også fantstiske, på trods af at de er født på Århus Kommunehospital og ikke en luksussuite på Riget. Men men men.. royale tvillinger er en sensation, og det kan ingen mavesure debatter tage fra os, selv om læsere/seere på tv2's hjemmeside gør et ihærdigt forsøg. Hvorvidt kongehuset har relevans i dag, eller om den presse de giver kan veje op for deres årsløn, skal jeg ikke gøre mig klog på. Det må være de kære økonomer, og andre fagfolk der kan vurdere den sag. Personligt elsker jeg kongehuset, og synes det giver os noget eventyr og magi i hverdagen, ligesom det har en vis charme at være et af verdens ældste monarkier. 
Hver sin smag dog. Min egen hobby svæver eksempelvis ikke omkring cykelstel, og det ærger mig da ærlig talt lidt, når Tour de France hver sommer fylder så meget på tv. Jeg agter dog ikke at skrive et mopset debatindlæg, der skal fordrive alle andre end mine interesser fra tv...lad dem der vil se cykling se cykling og lad mig svømme hen i prinsessedrømmen:) Det må da også være en hård mand og pige/dame/kvinde der kan betragte en så sød prins og prinsesse med babyer i hånden uden at slippe et smil:). Det var bare min mening..

3 kommentarer:

  1. Jeg kan ikke være mere enig! Jeg er også skabsroyalist;)

    -Julie fra vuggeren

    SvarSlet
  2. Hurraaaaa. Ja når man er blevet kaldt prinsesserne hele sit liv må det jo ligesom smitte lidt af, ik søs?;)

    SvarSlet
  3. Ja de er bare skønne de kære tvillinger. Må dog liiiiiige pointere at der ikke findes nogen fødeafdeling på Århus kommunehospital. Den lukkede i 1996 og nu er det på Skejby sygehus det foregår (:

    Skøn blog du har i øvrigt. Hér vil jeg straks følge med.

    SvarSlet