onsdag den 6. oktober 2010

Efterår

De seneste par dage har for mig været et glædeligt gensyn med efterårets glæder! Ganske vist holder jeg meget af sommer og softice, men der er nu alligevel noget fantastisk hyggeligt ved at putte sig ned i slumretæpppet mens regn og vind slår imod ruden. Udover putte-potientialet er der jo også det, at efterår betyder kastanjer - og kastanjer betyder kanstanjedyr! Det slog mig forleden dag, da jeg atter kæmpede min bedstemor cykel opad Randersvej og fik øje på den mængde kastanjer der lå langs cykelstien. I begyndelsen forsøgte jeg diskret at bøje mig henkastet over cyklen og samle de kære nødder op, men den store mængde tvang mig efterhånden definitivt af cyklen. Fuldstændig optaget af mit projekt fyldte jeg lommer og cykelkurv (undervejs gokket på cykelhjelmen af en forbicyklende studiekammerat) til jeg hastigt måtte ile mod Nobelparken. Senere på dagen blev nogle af kastanjerne omsat til giraffer indtil efterårets anden yndlingsbeskæftigelse overtog.

..Lige præcis, strikning! For halvanden måned siden kastede jeg mig ud i et halstørklæde, der endte med at indeholde 800 meter garn (eksklusiv frynser). Fint er det ganske vist blevet, men det fik mig til at overveje alternative muligheder inden for håndarbejdskunst. Heldigvis introducerede en veninde mig nyligt for det seneste "quick knitting", der mest af alt minder om udvidet fingerstrik. På den måde kan en sok faktisk produceres på få dage, og telefonregningen formindskes væsentlig i akut-strikke-hjælp. Jeg har her til venstre indsat et billede af de samlede bedrifter, med en næsten færdig blå sok. Jeg vil gerne anbefale metoden til alle hygge-glade gutter- og gutinder der trænger til lidt hyggebeskæftigelse. Alle tingene kan købes hos Pandurohobby for tiden, og sikrer et godt, solidt bedstemorprædikat :) 

1 kommentar:

  1. Åh Anita, jeg husker med nostalgi tilbage på den tid, hvor du tilbragte alle håndgerningstimerne på at sy den mest overdådige juledug.
    Tænk efter alle disse år at håndarbejde stadig fornøjer dig så meget, det må jeg indrømme, det glædes jeg over! :) for mit vedkommende er det en syssel, jeg for længst har glemt og gemt væk, men dine skriverier har inspireret mig...
    -Hvis jeg skynder mig, kan jeg muligvis nå ned i Hobbybutikken inden den lukker!!!

    SvarSlet