fredag den 13. januar 2012

En forårsdag i januar

I en tid med blæst, kulde og mørke viser vejrfeen (i tilfælde af at en sådan findes) sig alligevel indimellem fra sin mildere side. I sidste uge gæstede mine forældre Århus, og på trods af ivrige forsøg fra lillemors side om at runde det sidste af udsalget, lokkede Jesper og jeg dem alligevel med i dyrehaven i vejrets anledning. Det er ikke mere end et par måneder siden, jeg først opdagede dette paradis på jord sted, men det er allerede blevet et af mine absolutte yndlingssteder i Århus omegn. Bambierne er yderst gæstfrie, og man kommer hurtigt i kridthuset medbringende tre kg. gulerødder.


Dagen gav mig desuden en oplagt mulighed for at afprøve et nyt kamera, der hos os var dette års mandelgave juleaften. Siden jeg var den eneste omkring bordet, der havde ytret ønske om en sådan, tror jeg nu, at der var aftalt spil med i det. På trods af mine 24 somre har mandlen det nemlig stadig med på mystisk vis at lande hos undertegnede, sidste år i et glas pepsi oven i købet. Med de forhøjede præmier håber jeg på, at der ikke kommer børnebørn til i løbet af det næste år, så man stadig kan have lov at være den yngste - for hvem ved, måske kommer der en ny blitz i puljen næste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar