fredag den 30. september 2011

Man ved man er blevet gammel når...

Selvom det sidste års tid har budt på store omvæltninger i vores omgangskreds, havde jeg alligevel ikke set det komme. Der har været bryllupper, babyboom og lejlighedsindvesteringer i en grad, jeg ikke troede fandtes på denne side af 30'erne - for kun 4 år siden løb vi trods alt og svingede med studenterhuen. Men men..sandheden går efterhånden op for en gennem små observationer i dagligdagen. I går var Jesper og jeg eksempelvis til koncert med et vennepar, og gudhjælpemig om ikke min kære mand (læs kæreste, men "mand" passer bedre til alderdomstemaet) sad tilbagelænet og trillede tommelfingre! En anelse urovækkende?

Nogle gymnasieveninder og jeg holder desuden ofte pigeweekender, der indtil nu primært har handlet om farvestrålende drinks, erotiske eventyr og en rysterøvtur på disko. Ikke sidste gang dog - en af tøsernes kæreste havde fået natarbejde i en Bilka, og aftenen gik derfor primært med spørgsmål omkring arbejdsvilkår og lønvilkår, når man sådan arbejder om natten. Uden at lyve kan jeg afsløre, at der var faktiske lønsedler på bordet. Vi er ude på en glidebane, og jeg må seriøst genoverveje de rækkehuse på Risvangen, Jesper og jeg står på venteliste til - og næsten har mentalt indrettet.

Vi kan desværre nok ikke komme udenom det, men i aften tager jeg alligevel i byen og forsøger mig med en aften, der ikke handler om noget som helst fornuftigt og ansvarligt. God weekend til alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar